Varför läxar de upp kunden?

Hur är det med den gamla devisen ”kunden har alltid rätt”? Ibland har kunden inte ens rätt fast man följer ingångna avtal. Mobiloperatören Tre skyller bolagets brister på kunderna. Jag hade svårt att sova i natt. Ett perfekt tillfälle att gräva lite i högen av olästa Computer Sweden… 😉 Längst ned hittar jag en favoritLäs merVarför läxar de upp kunden?

Dålig information lurar inte kunden

Dina kunder är smarta. Har du obekväma nyheter så måste du vara ärlig och öppen, annars blir du obarmhärtigt avslöjad och vänder lojalitet till irritation. Det förstod inte Comhem. Häromdagen kom det ett brev från dem som levererar kabelteve i huset där jag bor, Comhem. Jag läste: Införande av kortavgift per 2009-04-01 Den 1 aprilLäs merDålig information lurar inte kunden

Falska virusvarningar kan radera hela ditt tålamod

Finns det något som är vanligare än virus? Det skulle då vara e-breven som varnar för virus… till ingen nytta. Spam och virus är irriterande. Ännu mer irriterande är hur de sprids, där den som skickar spam och virus hackar sig in på en server och skickar ut skräpet med avsändarens och mottagarens adresser blandadeLäs merFalska virusvarningar kan radera hela ditt tålamod

Vem klickar på »klicka här«?

Det går inte att mäta en webbannons framgång i antalet klick eller beställda varor. På senaste tiden har tilltron till annonsering på webben gått ned igen, utan att det märks på mängden annonser. Det är just tilltron som rasar, inte själva annonseringen. Det är som att man inte vågar chansa (»vi tror inte på webbannonser,Läs merVem klickar på »klicka här«?

Att ange tid på webbplatser

Det är enkelt att ange datum och klockslag på en webbsida. Ibland är det bra, ibland störande. Det är vanligt att ange datum, ibland också klockslag, på webbsidor. I de flesta fall därför att det är enkelt att göra det och ganska kul att lägga till en liten funktion på sina sidor. Men när ärLäs merAtt ange tid på webbplatser

Korta webbadresser är bäst – hänvisa till hemsidan och se till att den är aktuell

Webbadresser är ofta för långa. Hänvisa så ofta som möjligt till din hemsida. Det är intressant att studera hur webbadresser används i tryckt marknadsföring, t.ex. på affischer. Du möter dem på stan, i trafiken, i flygplatsernas ankomsthallar. Alla vill nå din uppmärksamhet och tiden är knapp. Själva reklamtexten, copyn, är nästan alltid kort. Ofta ärLäs merKorta webbadresser är bäst – hänvisa till hemsidan och se till att den är aktuell

Back to Top