Att ange tid på webbplatser

Det är enkelt att ange datum och klockslag på en webbsida. Ibland är det bra, ibland störande. Det är vanligt att ange datum, ibland också klockslag, på webbsidor. I de flesta fall därför att det är enkelt att göra det och ganska kul att lägga till en liten funktion på sina sidor. Men när ärLäs merAtt ange tid på webbplatser

Korta webbadresser är bäst – hänvisa till hemsidan och se till att den är aktuell

Webbadresser är ofta för långa. Hänvisa så ofta som möjligt till din hemsida. Det är intressant att studera hur webbadresser används i tryckt marknadsföring, t.ex. på affischer. Du möter dem på stan, i trafiken, i flygplatsernas ankomsthallar. Alla vill nå din uppmärksamhet och tiden är knapp. Själva reklamtexten, copyn, är nästan alltid kort. Ofta ärLäs merKorta webbadresser är bäst – hänvisa till hemsidan och se till att den är aktuell

Göm inte besticken – den svenska webben fyller tio år

Den svenska webben fyller tio år. Idag är webben ett självklart arbetsredskap, men samtidigt känns bristen på tanke och riktning bedövande. Varför gömmer de besticken? När man arbetar med något är det lätt att ryckas med i önskan att göra något unikt, något eget… ja, kanske rent av något som ger efterföljare. Man blir rikslikareLäs merGöm inte besticken – den svenska webben fyller tio år

Pop-up i onödan

Första intrycket på många webbplatser ges av oönskade pop-up:er. Ingen vill ha dem, så varför är de så vanliga? Det senaste året har användandet av pop-up:en exploderat, inte minst på svenska webbplatser. Det tycks som att de dåliga ekonomiska tiderna gör oss desperata; budskapet ska trummas ut till vilket pris som helst. Att tvinga besökaren attLäs merPop-up i onödan

Vill vi verkligen ha några medlemmar? Om medlemsvärvning på nätet

Observera artikelns publiceringsdatum. Undersökningen är genomförd 2002 och sparas här som underlag för att jämföra med hur det ser ut idag. De flesta ideella organisationer är beroende av sina medlemmar, och givetvis är medlemsvärvning ett viktigt arbete för föreningar. Ändå lyckas få locka nya medlemmar på webben. För de flesta ideella föreningar är medlemsavgifter grundenLäs merVill vi verkligen ha några medlemmar? Om medlemsvärvning på nätet

Uppåt